ladjedelnica
Krst ladje Kraljica Jadrana v koprski ladjedelnici.

Večkrat smo pisali o ladjedelnicah in manjših škverih v Kopru, ki so zaposlovali veliko Koprčanov. Na tem področju je bilo znanje o gradnji lesenih ladij in jadrnic dolgo več stoletij. Sicer so proti koncu 19. in v začetku 20. stoletja gradili tudi parnike. V začetku 2. svetovne vojne se je gradnja ribiških in tovornih ladij ustavila in v ladjedelnicah so ostala le ogrodja lesenih ladij, ki jih niso gradili naprej (1. slika).

Kar nekaj sto let je deloval škver vzhodno od mosta, oziroma ceste v Semedelo. Večinoma so v tem škveru popravljali barke za solinarje in je nehal delovati nekoliko pred začetkom 1. svetovne vojne, ko so se opuščale soline. Na koncu je bil v lasti Antonio Grasso in sina.

Na severni strani mesta je bilo kar nekaj ladjedelnic, ki jih je odkupila družba, s kapitalom iz Bololonje, leta 1939. Celotno področje, kjer so prej bile ladjedelnice: Poli, Bishop in Martin, so preuredili. Ogradili so obrežje, postavili nova skladišča, mehanične in delavnice za obdelavo lesa, strojno delavnico, žage za les, poslopje za administracijo, itd. Novo ladjedelnico so poimenovali: I.S.T.R.I.A., ki je imela okoli 150 zaposlenih, pod vodstvom inženirja Mario Vilas. Usposobljeni so bili za izdelovanje lesenih ladij do nosilnosti 700 ton. Kakorkoli že ladjedelnica je prenehala z delom že po enem letu, ko se je začela 2. svetovna vojna. Na 3. sliki so se zadnji zaposleni slikali leta 1940.

delavci ladjedelnice
Na skupni fotografiji zadnji delavci ladjedelnice I.S.T.R.I.A. leta 1939

foto album

Gallery Wordpress

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja