To velja tudi za nove oblasti. Mesto je za razliko od beneške okupacije, kjer je nazadovalo za kakšno stoletje, po prihodu Avstrijcev doživelo velike spremembe. Poleg novih gradenj cest in ostalih objektov je predvsem bilo za večino ljudi važna ukinitev srednjeveških postav in privilegijev katere je imela dotedanja elita.

koper
Koper leta 1818 – brez ceste do Semedele in Izole (v karto je narisana pozneje) in zunanjega pomola

Na kartah iz leta 1818 in 1880 vidimo ta napredek. V tem razdobju je bila zgrajena semedelska cesta, obalna cesta za Izolo, ki je prej potekala po Markovcu, v samem mestu pa so zgrajena tri nova solna skladišča, od katerih je do dandanes ostalo samo eno in pol skladišča. Zgrajen je tudi zunanji pomol in zapori ki so “polnili” koprsko panoramo dobrih 100 let in so bili ne glede na trpljenje ljudi tam notri važen dejavnik v mestnem življenju. Dolina za Semedelo je bila še oljčna dolina in ne brestova (Olmo), ljudje pa so hodili na pokopališče v Kančan (Canzan) – ime ki je še danes v rabi pri domačinih, kljub uradnemu preimenovanju najprej v San Canziano in potem v Škocjan.

koper
Koper leta 1880 – z zgrajenimi solnimi skladišči, pomolom in cesto do Semedele in Izole. Olmo še ni bil brestova ampak oljčna dolina.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja