Jadrnice so bile odvisne od vetra in z močnim vetrom zelo hitre, da jim ladje z veslači niso bile kos. A v plitvem morju, v kanalih in pri šibkih vetrovih je najhitrejša ladja na morju, preden so v Koper pripluli parniki in kasneje ladje na dizelski motor, bila Vipera (Gad v Slovenščini). Ladja, oziroma čoln je prišel k nam z Benečani, kjer ga je uporabljala tudi takratna pomorska beneška policija v mestnih kanalih in laguni.
V Kopru in ob današnji obali Slovenske Istre, je Vipero uporabljala finančna in občinska policija v preteklih stoletjih, povsod tam kjer so bile soline. Prekupčevalci in švercerji s soljo, jim na morju niso mogli zbežati, saj je bila Vipera s 6 veslači najhitrejša ladja v naših krajih. Tudi vojska je uporabljala Vipere, ker enostavno niso smeli biti počasnejši od sovražnika. Ladja je bila s 6 veslači in dvema premcema (2 provi), brez krme, zato, da ni bilo potrebno ladje obračati, temveč so namesto obračanja veslali v drugo smer. Dolga je bila 10 metrov. Veslači so enostavno veslali v drugo smer in tja je ladja zaplula. S tako ladjo je zbežal markiz Leandro Gravisi po umoru Dr. Giuliana Del Bello, pred Pretorsko palačo 6. junija 1686. Veslači v Viperi so čakali na markiza v pristanišču pri Izolskih vratih in z vso močjo odveslali v Trst. Več o tem smo zapisali v nem drugem prispevku.
Foto album