Lama Dekani
Veliko smo že povedali o koprskih tovarnah in podjetjih, ki so zaradi različnih razlogov propadla in jih ni več. Kot je bila na primer tovarna, TOMOS, ki so ji leta…
Veliko smo že povedali o koprskih tovarnah in podjetjih, ki so zaradi različnih razlogov propadla in jih ni več. Kot je bila na primer tovarna, TOMOS, ki so ji leta…
Koprski pomol je doživel skozi zadnjih 150 let kar nekaj sprememb. Od 19. stoletja, ko so združili stare beneške bankine v en pomol, so ga daljšali, širili, dvigovali, ravnali, tlakovali,…
Čeprav je bilo nekoč, v najboljših časih mlinov na vodo, na redki Dragonji 46 mlinov, Ratikljan, oziroma Kodarinov mlin je onovljen, a Mazurinov mlin pa delno obnovljen. Vsi pisci zadnja…
Na reki Dragonji in pritokih je delovalo veliko vodnih mlinov. Okoli leta 1900 je število mlinov narastlo na 46, kar je veliko več, kot na reki Rižani. Sicer so bili…
Pred vlakom Porečanke (Parenzane), lokomotivo tipa “P”, so se za to priliko postavili zaposleni na vlaku in koprski železniški postaji v Škocjanu. Posadka, če ji lahko tako rečemo, je bila…
O ladjedelnicah in škverih v Kopru sva s Stankom kar precej že napisala, nič pa o največji ladjedelnici našega področja, v Miljah. Milje so bile 600 let pod koprsko jurisdikcijo…
O ozkotirni železnici Porečanki smo že veliko pisali in še bomo. Na trasi od Trsta do Poreča je bilo veliko mostov, viaduktov in tunelov, Na Koprskem so bila 2 mostova,…
Prva železnica na Koprskem je bila prav Istrska železnica – Istrianer Bahn, ki so jo Avstrijci projektirali leta 1873 in dokončali leta 1876. To je bil tudi v tistem času…
Oblast se menja, ljudje ostajajo, pravijo. Vsaka oblast ima svoje zastave, grbe in oznake, ki jih poskuša vsiliti množici. Pri nas se je za časa dveh generacij zamenjalo veliko zastav…
Na prvi sliki je palača Madonizza, kjer so danes občinski uradi, leta 1936 pa so se v njo vselili poštni uradi iz prejšnje lokacije na Brolu. Madonizza so bili po…