Motorna ladja Edra, je ostala mnogim v spominu, saj smo in so jo videvali vsak dan tudi tisti mlajši Koprčani in Koprčanke, a tudi drugi ob našem morju. Že leta 1962, ko so jo splovili v Miljah je začela prevažati potnike ob Istrski obali, od Trsta, Kopra, Pirana, Pule, pa vse do Lošinja. Otroci in mi, takrat najstniki, smo čakali, da pripelje mimo Žusterne. Plavali smo proti ladji in čakali, da njeni valovi pridejo do nas. To je bila naša igra z valovi ladje Edre, ki je bila večja od Dioneje, ki je tudi plula na isti liniji med Trstom, Koprom, Piranom in drugimi mesti ovobalah Istre, zato so bili tudi valovi z Edre večji in višji.
Edra je bila zgrajena v ladjedelnici Felszegi v Miljah leta1962, nosilnosti 497 BRT, 64 m je bila dolga, široka 8,6 metra, z ugrezom 2,662 metra. Premogla je dva diesel motora Fiat FIAT tipa B300.6SS štiritaktna s 6 cilindi s skupno močjo 5000hp ali 3700kw, oziroma posamezni motor s 2500hp kar je 1838kw, s 500 vrtljajev/minuto, plula je s hitrostjo 17 vozlov. Premogla je 2 rešilna čolna za 70 oseb. Prevažala je lahko 540 ppotnikov, od teh 32 in v salonu z barom, 40 v restavraciji, 28 v prostoru na premcu, 60 v sredinskem prostoru za potnike in 40 v prostoru pod palubo. Sicer je bila projektirana in zgrajena izključno za prevoz potnikov. Prodana je bila leta 1978 Italijanskim državni železnici “Ferrovie dello Stato e posta” v Reggio Calabrio. Po temeljiti prenovi in prilagoditvi za plovbo v Južni Italiji je 1. plovbo opravila 25. maja 1978 med Mesino in Reggio Kalabrijo. Italijanske železnico so Edro prodale 5. maja 1995 podjetju “Scilla Holiday Line” (Reggio Calabria), v lasti ladijskega prevoznika “VTS Enterprise”, kjer še danes pluje.
Potniška ladja Edra je stara 64 let, torej pravi Oldtaimer, a kot je videti, so nekoč v Miljah gradili zelo kvalitetne in obstojne ladje, saj Edra še vedno prevaža potnike v Južnem delu Italije.
Foto album