Pred vlakom Porečanke (Parenzane), lokomotivo tipa “P”, so se za to priliko postavili zaposleni na vlaku in koprski železniški postaji v Škocjanu. Posadka, če ji lahko tako rečemo, je bila še mešana italijansko, avstrijsko, slovenska. Vendar je italijanska okupacijska oblast kmalu pripeljala iz Italije svoje železničarje, avstrijskim, slovenskim in hrvaškim železničarjem pa dala odpoved. Torej še pred fašistično diktaturo, so Italijani pokazali svoj nacionalistični obraz. Kmalu so zamenjali tudi dvojezične napise na postajah in vlakih z izključno italijanskimi. Prevzem ozkotirne železnice iz Trsta do Poreča italijanske države, je bil istočasno tudi začetek konca Porečanke.

porečanka
Fotografija med leti 1918-1921 iz knjige “Cara Parenzana” (Draga Porečanka) avtorja Giulio Rosellia.

Fotografija je zanimiva tudi zato, ker je v levem kotu zgoraj vidna karbidovka, oziroma svetilka na acetilen, ki je ponoči osvetljevala tire pred vlakom. Sicer je bila Porečanka za Koprčane predraga, saj so se ob otvoritvi leta 1902, ko je bila zastonj vožnja samo do naslednje postaje, vkrcali na vlak v Škocjanu in izstopili na postaji v Semedeli. Iz Semedele so se v mesto na otoku odpravili peš.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja