Parnik katerega tu vidimo je imel zanimivo zgodovino. Po naročilu koprskega ladjarja Capodistriana, je bil izdelan v Trstu leta 1898. Krstili so ga po svetem Justu, tržaškem patronu, saj je bil namenjen plovbi med Koprom in Trstom. Tista leta so bila zelo burna za koprsko ladjevje, zaradi močne konkurence so se gomilale izgube, menjale uprave in tako je bil prodan Kozuličem v Trst. Po par letih ko si je koprski ladjar finančno opomogel ga je odkupil nazaj in ga uporabljal na najbolj donosni progi vrsto let. Po prvi vojni so ga preuredili oziroma posodobili in mu dali ime po znanem koprskem iredentistu in slabem kapetanu Saurotu. Na sliki niso kot po navadi naše šavrinke ki so se z njim vozile v Trst ampak sami neki fini koprčani ki gredo na ogled prihoda italijanskega kralja v Trst leta 1927. Takrat je šlo v Trst cca 3000 koprčanov.
Parnik je vozil do leta 1940 na običajni liniji, ko ga je italijanska mornarica rekvirirala za potrebe nastale vojne. Zadnji dan leta 1943 je bil tudi njegov zadnji dan, saj počiva na dnu Kvarnerja. Na zadnjih dveh slikah vidimo kakšen je bil parnik leta 1900 in kakšen po posodobitvi, oziroma leta 1927.
Foto album