O njem smo že pisali a je tega še dosti za povedat. Glavni razlog za njegovo enormno povečanje ob prehodu iz 19. v dvajseto stoletje je predvsem hitra rast mesta Trst in njegove potrebe po kmetijskih pridelkih. Drugi razlog pa je uvedba parnikov na tej relaciji. Pred njimi so plule večinoma bracere, ki pa so bile odvisne od vetra in so lahko naredile samo eno pot dnevno, dočim so parniki pluli v enem dnevu tudi 4 krat. Tretji razlog pa je padec cen prevoza. Ko se je pojavil prvi parnik leta 1868 je do Trsta vozil eno uro in pol za 10 šoldov (tretji razred) dočim je takratni “avtobus” – kočija potrebovala skoraj tri ure in je stala 80 šoldov. Kasneje so modernejši parniki potrebovali do Trsta samo tričetrt ure, cene pa so zaradi konkurence ostale iste. Zaradi konkurence so se tudi vrstili stečaji ladijskih družb in le največji so preživeli.

Tergeste
Tergeste, največji koprski parnik, na poti za Koper.

Največja koprska ladijska družba Capodistriana (Koprčanka) je zaradi tega prva uvedla motorno barko v svojo floto leta 1916, ki je bila hitrejša od vseh parnikov tistega časa. To je bila motorna ladja Egida, narejena v Kopru, v škveru Depangher s kapaciteto 100 potnikov. Na dveh slikah vidimo njihov največji parnik Tergeste, prvi parnik v beli barvi, iz leta 1913 in njihovo najmanjšo ladjo – motorno Egido.

Aegida
Egida, prva motorna potniška barka v Kopru, izdelana leta 1916, slikana v pristanišču okoli leta 1940

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja