Ladjedelnica Poli
Ladjedelnica škver Poli

V mestu ni bilo večjih ladjedelnic/škverov do sredine 19. stoletja. Bili so tu pa tam manjši za popravila ribiških čolnov in izdelavo kakšne batane, a šele s prihodom francoskih bratov Martin nekje 1845, postavitvijo šestih navozov zraven skladišča soli Patzkowsky (današnja mokra mačka) in montažo parnega stroja za upogibanje lesa je dejavnost postala industrija. Pod vodstvom izkušenega angleža Pitcharda so samo v prvih dveh letih 1846/7 splovili šest bark v tonažah od 200 do 600 ton. Za njimi se je tega posla poleg novodošlega angleža Bishopa lotilo še več domačih podjetnikov – vsi v vrsti pod Belvederjem tja do mandrača Izolskih vrat oziroma drugega skladišča soli Libertas.

Najdlje se je obdržal škver Poli – do prve svetovne vojne. Po I. svetovni vojni se je ladjedelstvo ridimenzioniralo, saj je imela Italija mnoštvo škverov in večji zagon je doživelo šele pred II. vojno ko je bolonjsko podjetje kupilo celotno severno obrežje vseh dotedanjih škverov. Visoke cilje tega podjetja po imenu I.S.T.R.I.A. je prekinila druga svetovna vojna. Kot zanimivost – med desetinami bark vseh vrst so bile splovljene tudi: BOŽIDAR. ISGLED, NAPRET, VIS…

Foto album

Gallery Wordpress

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja