O koprskih ladjarjih in ladjah smo že veliko pisali, a vedno je še kaj kar nismo povedali. Med Koprom in Trstom je vedno potekal živahen promet po morju, tudi preden so se pojavili parniki. Ceste so bile namreč zelo slabe, prevoz dražji in počasnejši, kot po morju.
Na prvi razglednici, tiskani v Nemškem mestu Dresden leta 1907, vidimo na obrežju tržaškega pristanišča, privezani 2 koprski ladji, oziroma parnika za prevoz potnikov; Santorio in San Giusto. Na 4. razglednici je se na obrežju v Trstu, koprski parnik Tergeste pripravlja na odhod v Koper, leta 1927. Glede na to, da je bilo veliko ladij, ki so vozile med obema obmorskima mestoma, je bil na takratnem tržaškem pomolu “Audace” kiosk, kjer so prodajali ladijske karte za plovbo v Koper. Koper je bil v Trstu edino mesto, ki je imelo svojo prodajalnico potniških kart. Na 2. razglednici iz časa med obema vojnama je z modro barvo obkrožen kiosk z napisom Capodistria, kjer so prodajali karte za potnike, ki so odhajali v Koper. Na 3. sliki, pa izrez iste razglednice, kjer je koprski kiosk bolje viden.
Koper (Capodistria) je bil še v prejšnjem stoletju pomembno pristaniško mesto, tovorni in potniški promet med mesti v Severnem Jadranu je bil množičen in poceni. Danes je Koper še vedno pomembno pristaniško mesto, a bolj kot luka za Kitajce in Severno Evropo, kot za prebivalce teh krajev. Ne moremo se pa več pohvaliti s koprskimi ladjarji in ladjami.