Kot večina drugih, smo tudi tukaj veliko pisali o oslih, konjih, volih in drugih vprežnih in tovornih živalih. Tudi o prevozih z jadrnicami, parniki in kasneje motornimi ladjami. Nismo pozabili niti na avtobuse in nenazadnje tudi na motorje nekdanje tovarne Tomos, ki imajo v Kopru celo svoj muzej.

tricikel za sladoled
Tricikel predelan za prodajo sladoleda.

Mimogrede izpustili smo, oziroma skoraj pozabili na vmesno obdobje, ko so se kolesa uporabljala za delo v najrazličnejših poklicih in za različne namene. V tistih zlatih časih za kolesa, je tudi nastal popolnoma nov šport “kolesarstvo”, ki je še danes zelo popularen. O tem vidiku kolesarstva drugič. Tokrat poglejmo kje vse so bila kolesa v veliko pomoč delovnim Koprčanom.

Nekateri starejši, se še spominjamo koles predelanih v tricikle, ki so jih pri svojem delu uporabljali v različnih poklicih, za delo, prevoz, prodajo izdelkov in drugo. Čistilci mestnih ulic in trgov so s triciklom prevažali kante za smeti (1. slika), a mlekarice za prevoz mleka do svojih strank (4. slika). Brusilci nožev in popravljalci dežnikov, ki jih danes ni več videti, so s kolesom pripeljali vse kar so potrebovali, s seboj. Spominjam se triciklov za prevoz blaga v trgovine, pijače in celo velikih kock ledu do gostilen, saj hladilnikov še ni bilo v tistem času. V Žusterni sem med leti 1961 in 1963 s triciklom, ki je bil last žusternske gostilne, prodajal kokte, oranžade in pivo med Žusterno in Reksom. V kason so mi v gostilni zložili steklenice s pijačo, na vrh nasuli nekaj leda, da je hladilo steklenice in pijačo v njih. Poganjal sem pedale kolesa od gostilne do Reksa in nazaj, se potil, a prodal bolj malo, ker v tistem času med ljudmi ni bilo veliko šoldov v škršelah (žepih).

V času med obema vojnama se je namnožilo predelanih koles, oziroma triciklov za različne namene, a so jih uporabljali še kakšnih 20 let po 2. svetovni vojni, ko je uporaba delovnih koles hitro zamrla in jih ni bilo več videti. Dobra stran delovnih koles je bila, da niso potrebovala vode, sena in ovsa, kot osli in konji in tudi ne bencina in nafte, kot motorna vozila. Voda in polenta je bila dovolj za pogon, kar je seveda danes nepredstavljivo. Kolesa so že na električni pogon z akumulatorji, a skiroji na električni pogon so se tudi kar namnožili, da marsikje že ogrožajo pešce. Prevozniki ne pedalirajo več, vse poganjajo motorji na notranje izgorevanje, ali elektrika. Obrtnikov itak ni več, ali pa so zelo redki in se pripeljejo z avtomobilom. Kolesa so še vedno zelo popularna a večinoma za rekreacijo in v kolesarskih športnih panogah.

Foto album

Gallery Wordpress
2 thoughts on “Delovna kolesa in tricikli”
  1. Takega desno spodaj so imeli v trgovini v Semedeli pri Fogni , tako smo jo imenovali takrat. Trgovina je bila razdeljena na več delov odvisno od namena . Ta prva ob dvorani , pa je bila z mešano robo in smo bili otroci vsi veseli , ker nam je trgovec dovolil narediti en giro .

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja