mkoper semedelska
Na sliki iz prvega desetletja dvajsetega stoletja vidimo poleg sprehajalcev tudi to, da je mesto že dobilo elektriko in telefonsko napeljavo.

Svet se spreminja a mnogi problemi ostajajo enaki. Občasno zasledim o vožnji biciklistov in motoristov po semedelski cesti, ki je menda rezervirana za pešce. Kmalu bo 200 let odkar je bila zgrajena in večino tega časa je bila priljubljena promenada, za tiste ki so imeli čas seveda. Gospoda se je s karocami vozikala po tej cesti in nato proti Izoli, vse do takoimenovanega “Đira karoce”, tam pri sedanjem “Rexu”. Na tistem ovinku se namreč izgubi pogled iz Kopra in tam so se kočije obrnile in odpeketale nazaj proti mestu. Ostali meščani iz srednjega razreda pa so se zadovoljili s sprehodom do semedelskega hriba ali celo do Žusterne kjer so se odžejali in odpočili. V kronikah izpred 100 in več let se da zaslediti kako so se zadeve glede promenade spreminjale. Prišli so namreč biciklisti in zgodile so se prve prometne nesreče, kakor bi jih danes opisali. Tako so nekega poletnega dne neznani biciklisti “vrgli na tla” kot piše, neko tržačanko ki si je pri tem zlomila nogo. Občinske oblasti so zato zapovedale hitrostne omejitve in stroge kazni ter obvezno uporabo zvonca. A ni preteklo mnogo časa, ko je tokrat en tržačan povozil eno domačinko Marijo. Možakar je svojo neprevidnost plačal s tremi dnevi zapora in denarno kaznijo 10 kron.

A to so bile v bistvu samo praske, glede na kaj se je dogajalo kasneje s pojavo avtomobilov, ki je promenado poslalo v zgodovino, pravzaprav v naslednje – današnje stoletje.

Na sliki iz prvega desetletja dvajsetega stoletja vidimo poleg sprehajalcev tudi to, da je mesto že dobilo elektriko in telefonsko napeljavo. V ozadju pa vidimo cel mestni predel ki ga ni več.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja