Nastala je šele na začetku 19. stoletja, ko so Francozi uredili cesto vse okoli mesta ter ob tem podrli del obzidja ki je bilo že v zelo slabem stanu. Naredili so jo seveda zaradi obrambe mesta, ker so tako lahko vozili topove po potrebi vse naokoli. Ulici so na začetku rekli “pr pristanišča”, ko pa so proti koncu istega stoletja poimenovali vse ulice je del dobil ime Pristaniško nabrežje, del pa Nabrežje Levjega gradu. Po okupaciji Italjanov pa se je v poimenovanje vključila politika in tako imamo imena po Šaurotu, po osvoboditvi pa po Krištofu Kolumbu in do pred leti JLA.
Ulica je bila glavna pot do pristanišča in mnoštvo kmetov ki so vozili pridelke v Trst je pač z vozovi prišlo do pristanišča, razkrcali blago in z vozovi nato pred štale ali na parkirišča pred Mudo. Mnogokrat na tesnem s časom so malo pohiteli, tako da je mestna oblast izdala opozorilo kmetom naj bodo previdni in naj ne ogrožajo pešcev. Zgodilo se je namreč, da je kdo v teh srečanjih tudi nastradal in končal v mestni bolnišnici. Tri slike ki prikazujejo to ulico – ena iz začetka prejšnjega stoletja, druga iz sredine in tretja kakšnih 20 let kasneje, ko ni bilo več kasarn , tam kjer je sedaj nekdanja Soča, no, tudi vsega drugega več ni.